Przejdź do głównej zawartości

Badziewie i bezprawie Glińskiego

W poniedziałek, 2 listopada 2020 odbyła się czarna, milcząca procesja ze Starego Miasta do siedziby wyklinanego ministra. Wcześniej liczni przedstawiciele różnych środowisk artystycznych dementowali przechwałki ministerstwa o "trosce państwa" (1800 zł na łebka); informowali o odwoływaniu koncertów, spektakli i imprez, masowym bezrobociu ludzi pozbawionych możliwości zarobkowania i wyrzuconych na pusty  garnuszek państwa, czyli podatnika.

To jakoś nie psuje dobrego humoru, mającego za uszami, pana premiera:

a). ustawiony konkurs na dyrektora NST w Krakowie - z najlepszym polskim reżyserem za granicą, kopniętym w cztery litery po "zwycięstwie" (mimo, że jego socjalistyczny program wygrał i jako załącznik do umowy o pracę wg. ustawy podlegał obowiązkowemu wywiązaniu się z...), i złamaniem Rozporządzenia MK (część ustawy o organizowaniu) o konieczności wyeliminowania jurorów pozostających w konflikcie interesów ze startującymi - tu takich było trzech jurorów;

b). oddanie Starego Teatru R. A. aktorom Jana Klaty (przeciwko któremu zorganizowano ustawkę), bez Klaty, czyli realizacja przysłowia o jedzeniu żaby;

c). zgoda na wyrzucenie - z donosu młodszych kolegów - Jana Polewki z funkcji wicedyrektora artystycznego tego teatru, jakby nie było narodowego;

d). katastrofa artystyczna i organizacyjna instytucji określona przez ministra jako mój błąd, z dymisją swego nominata po przeszło trzech latach (parę dni temu, w "pandemii", czyli praktycznie tylko dla administrowania);

e). ustawka w Instytucie Teatralnym: przewodnicząca Komisji, dyr. Komar-Morawska z MKiDN w chwili przesłuchań wycofuje się z rozmowy z tylko jednym kandydatem, a mimo to jury (m.in. Jagoda Hernik-Spalińska) głosuje, że konkurs jest "nierozstrzygnięty" - nikt im nie spełnił oczekiwań... - a nie, zgodnie z prawem i matematyką, n i e w a ż n y;

f). kumoterska nominacja, bez konkursu, w teatrze w Lublinie.

- Brak jakiejkolwiek alternatywy organizacyjnej i programowej dla kolosalnej przewagi skrajnie lewicowego teatru, co skutkuje nie tylko wyśmiewaniem polityki rządu, ale i sprowadza większość scen w Polsce do roli trybun ideologicznych, z wykluczeniem dialogu światopoglądowego (tam, gdzie działa ministerialny TKM, np. w IT, instytucja praktycznie przestaje twórczo działać).

Tyle faktów tylko z teatru, i chyba nie przesadzę dodając do tego powszechną niechęć (należałoby ją nazwać kiepsko skrywaną nienawiścią) i opór środowiska przejawiający się m. in. publicznym wygwizdywaniem ministra.

Więcej grzechów nie chce mi się pamiętać.

https://www.facebook.com/watch/?v=404351310741142

PS:

stosunek (brak reakcji) rządu PiS wobec masowych demonstracji pro-aborcyjnych i eugenicznych, w odróżnieniu od rozpędzania gazem i pałkami obywateli wątpiących w skuteczność restrykcji paniczno-"plandemicznych" pokazuje jak bardzo "lujowe" i z dykty jest to państwo rządzone przez premiera Glińskiego.

Cywilizacja śmierci ma się za tego ministerstwa dostatnio, wrzaskliwie i na wierzchu!


a na Facebooku już dawno:

1 rok temu

należy przypomnieć, że sukcesy artystów to jest ich własna zasługa a nie ministerstwa, nawet, jeśli płaci, bo w ten sposób wypełnia tylko swój obowiązek... Za to ustawienie konkursu w Narodowym Starym Teatrze pod nieudacznego kandydata, z gloryfikacją M. Gielety, którego ministerstwo pozwoliło kopnąć w cztery litery, gdy ten okazał się być nie tyle "najbardziej znanym polskim reżyserem za granicą", tylko mało zdolnym (choć bardzo kulturalnym), politycznie poprawnym socjalistą bez znajomości naszego rynku - to już osobisty wkład samego pana premiera... Co gorsze w tym rzekomym "konkursie" zostaje złamana ustawa, która - rozporządzeniem ministra - nakazuje usuwać z komisji konkursowej jurorów pozostających w konflikcie interesów ze startującymi: o NST w komisji decydowali dwaj pracownicy kandydata Klaty, i nie zostali wymienieni, tylko przegłosowani... Dalej, prawo przewiduje, że program konkursowy stanowi załącznik do umowy o pracę - mianowanie z wybrańcem. W Wypadku Mikosa tak się nie stało i rzeczony nie został odwołany za całkowite odstępstwo od deklaracji programowej ogłoszonej publicznie, ale wsparty - w hańbiącym odwołaniu Jana Polewki! - na rzecz aktorów Klaty bez Klaty, czyli kolaborantów z tym samym Mikosem, o którym rzekomo bojkotująca go w Gildii (towarzystwie adoracji wzajemnej) M. Strzępka wykrzykuje po nazwisku, że "debil", i że (bez nazwisk) trzeba ich "je...ć"... Zatem, minister najadł się żaby, FINANSUJE TOTALNĄ OPOZYCJĘ i doprowadził do tego, że w Starym jest tak, jak było, tylko gorzej (!), i nawet jego polityczny przeciwnik twierdzi, że tego teatru już nie ma, bo funkcjonuje jako bankomat do pobierania rządowej kasy. O poziomie artystycznym tego eksperymentu, i samoośmieszeniu się ministra, nie wspomnę - wystarczą mu lakierujący kartofla i uznawani na prawicy za autorytety, specjaliści, którzy domagają się krytyki "tylko konstruktywnej" zamiast dyskusji o faktach... Taka to "dobra zmiana", od czasów Gomułki znana jako tiepier, kuźwa, my... I stracona szansa na autentyczną zmianę. Grzechem założycielskim MKiDN jest GLORYFIKACJA AMATORKI. A w tym wszystkim Wanda Zwinogrodzka, która wchodzi do historii jako likwidatorka Starego Teatru, a nie koleżanka z "naszej klasy", z intelektualnym dorobkiem i niekwestionowaną moralnością... Przecież mianowanie pana Bernatowicza (CSW) pokazuje, że można, tylko trzeba wziąć się do podejmowania decyzji i ponoszenia za nie odpowiedzialności. Polityka kulturalna tego rządu (jej faktyczny brak!) będzie stanowić o niedalekiej klęsce całego projektu. Niestety. Trzeba się umieć uczyć na własnych błędach zamiast chodzić w zaparte! C.b.d.o


Komentarze

  1. Widownie kin, teatrów czy obiektów koncertowych już od 10 października mogły być wypełnione zaledwie w 25 proc. - Jest gorzej niż na wojnie - oceniał w rozmowie z Onetem dyrektor prowadzonego z Żebrowskim Teatrem 6. piętro Eugeniusz Korin. -

    W ogóle tego nie rozumiem - grzmi Krystyna Janda, wskazując na dramatyczną sytuację polskich scen.

    Grzegorz Jarzyna: obecna sytuacja najsilniej uderza w sektor kultury

    "Musimy zdawać sobie wszyscy sprawę z tego, że dla teatrów, kin, galerii, muzeów, zamknięcie oznacza bardzo poważne konsekwencje, przede wszystkim finansowe. Ludzie sztuki tracą możliwość zarabiania. Większość artystów i artystek w Polsce nie ma etatów, w związku z tym jest uzależniona od funkcjonowania rynku sztuki, a więc także działalności instytucji kultury. Nie ma opieki zdrowotnej i ubezpieczeń emerytalnych dla środowisk twórczych. Sytuacja jest bardzo poważna. Oczekujemy od rządu szybkich działań - nie tylko jeśli chodzi o instytucje kultury i zatrudnionych osoby na etatach, ale także o wsparcie i ochronę osób zatrudnionych na umowach, które obecnie pozbawione są stałych ubezpieczeń zdrowotnych i emerytalnych. Po dzisiejszej konferencji prasowej premiera nie wiemy, co dla teatrów w praktyce oznacza ogłoszony od soboty lockdown. Jesteśmy zdeterminowani by kontynuować pracę, o ile pozwolą na to przepisy.
    Obecna sytuacja najsilniej uderza w sektor kultury. W związku z tym oczekujemy od rządu kolejnych projektów, programów pomocowych i działań na rzecz ochrony narodowej kultury, której jesteśmy częścią.
    My instytucje kultury jesteśmy instytucjami publicznymi. Naszą odpowiedzialnością jest dbanie o bezpieczeństwo naszej publiczności i zespołów teatralnych. Nie przerywamy pracy nad naszymi produkcjami. W zespole TR Warszawa obserwując wzrost zachorowań w Polsce przygotowaliśmy się na ewentualny jesienny lockdown i częściowe zamknięcie instytucji kultury. Nasze spektakle chcemy grać na żywo i transmitować je w internecie."

    Cezary Żak: "Kolejny miesiąc bez pracy. Dramat".

    "Zamknięto muzea, w których tak czy owak hula wiatr. Kościoły, rozumiem, nadal nie są zagrożeniem. Lepiej zamknijcie, bo rząd zamienia nam kraj w Gilead i musimy protestować, więc lepiej zmniejszać potencjał zarażeń, kochani" - napisał Ziemowit Szczerek. "Czekam na Marsz Niepodległości w sieci".

    "Fajnie, że do wszystkiego dodaje się słowo »narodowy« jak dawniej »ludowy«. Narodowy Brak Respiratorów, Narodowa Odmowa Sprzedaży Kondoma, Narodowe Prześladowanie Protestujących Uczniów i Nauczycieli, Narodowa Strategia im. inż. Diatłowa: »więcej tego co jest, reaktor wytrzyma«".

    Maja Ostaszewska:
    "Miałam dziś wielkie szczęście wrócić pierwszy raz od wiosennego lockdown’u na plan przerwanej przez pandemię produkcji serialu. Świeżo przetestowani, w ostrym reżimie sanitarnym, kręcimy. Nie wszyscy moi koledzy mają komfort bycia w pracy. Od soboty znowu mają być zamknięte teatry, w których i tak graliśmy dla 25% widowni, zapewniając pełne bezpieczeństwo. Dla wielu aktorów i wszystkich, którzy współtworzą teatr to często jedyne źródło dochodów. Trzymam kciuki za całe moje środowisko. Za kulturę. Bez niej- książek, muzyki, filmów, rejestracji spektakli teatralnych, operowych, baletowych ciężko byłoby przetrwać te wszystkie izolacje... czyż nie?".

    Teatr Jaracza przyspiesza premierę.

    Adrianna Biedrzyńska: będę robić na drutach.

    Teatr Powszechny w Warszawie: jesteśmy zmuszeni wprowadzić istotne zmiany.

    Jakub Majmurek:
    "Rząd zamyka kina i teatry, choć chyba nie było tam żadnego ogniska, a prawdopodobieństwo zarażenia się w kinie, gdzie jest 20 osób na wielkiej sali jest dużo niższe niż w kościele. Robimy lockdown na raty, nie wiadomo na podstawie jakich kryteriów, lekką ręką wyrzucając za burtę kolejne branże"

    Jakub Skrzywanek:
    "Nie martwcie się, kościoły bez zmian! W Bazylice Mariackiej może jednorazowo przebywać 287 osób!"

    Teatr Współczesny:
    "Drodzy Widzowie, trudno już nam nawet dobierać słowa".

    Nowy Teatr: będzie pusto

    MOCAK od soboty zamknięty.

    OdpowiedzUsuń
  2. W poniedziałek w spacerach protestacyjnych wzięli udział przedstawiciele środowisk twórczych w Warszawie, Szczecinie, Wrocławiu, Sopocie i Krakowie. Domagali się zwolnienia z opłat ZUS od marca 2020 r. do końca pandemii dla samozatrudnionych ludzi kultury i sztuki, a także rekompensaty dla wszystkich artystów na samozatrudnieniu i freelancerów w wysokości 80 proc., wyliczonych na podstawie średniej miesięcznej za rok 2019.
    Wśród postulatów było też stworzenie Krajowej Rady Artystów Polskich, czyli demokratycznie wybieranego ciała, które zostanie usankcjonowane przez Sejm i będzie ciałem z inicjatywą ustawodawczą, aprobującym lub odrzucającym ustawy dotyczące branży artystycznej. Żądano powrotu do minimum 50 proc. frekwencji podczas wszystkich wydarzeń kulturalnych, instytucje działały bowiem w reżimie 25 procent frekwencji.

    OdpowiedzUsuń

  3. DOROTA SEGDA: To, czego dopuścili się Trybunał Konstytucyjny pod rękę z Kościołem, jest wyrazem pogardy do kobiet i stanowi pogrzeb praw człowieka w Polsce. Pożałują.
    - bredzi funkcjonariuszka mianowana przez ministra Glińskiego

    OdpowiedzUsuń
  4. Warzecha: Morawiecki nie radzi sobie z państwem, Kaczyński z partią.

    Jeśli za PO mieliśmy państwo z dykty, to dziś mamy państwo z dykty przemokniętej i połatanej tu i ówdzie kartonem. Sondaże pokazują bardzo gwałtowny spadek poparcia dla władzy.
    Bunt w PiS w związku z piątką dla zwierząt, fatalne skutki wyroku TK, uparte wspieranie Morawieckiego, który okazuje się nie radzić sobie kompletnie w kryzysowym momencie – wszystko to obciąża personalnie Kaczyńskiego
    Aż 38 proc. spośród wyborców PiS chce odejścia Kaczyńskiego. To już nie dzwonek ostrzegawczy – to potężny gong.

    Zużywa samo pełnienie władzy, powiedziałbym nawet, że w ostatnich miesiącach PiS zaczyna Platformę w mojej prywatnej klasyfikacji przeganiać.

    Łabędzim śpiewem dawnego PiS były medialne zachwyty nad rzekomą kompetencją, wręcz cudotwórstwem ministra Łukasza Szumowskiego podczas wiosennej fazy epidemii. Po wiosennej batalii o wybory prezydenckie przyszła wygrana Andrzeja Dudy, a potem jesień, a z nią absurdalna piątka dla zwierząt, galopująca liczba zakażeń, wyrok Trybunału Konstytucyjnego.

    Epidemia pokazała, że przez pięć lat PiS w żaden sposób polskiego państwa nie naprawił. Jeśli za PO było to państwo z dykty, to teraz jest to nadal państwo z dykty, w dodatku przemokniętej oraz tu i tam połatanej kartonem.

    Dlaczego ta sytuacja ma się różnić od wcześniejszych? Sondaże po raz pierwszy od wielu, wielu miesięcy pokazują bardzo wyraźną i gwałtowną tendencję spadkową dla PiS. Właściwie we wszystkich z nich różnica pomiędzy Koalicją Obywatelską a PiS spadła poniżej 10 punktów – co jest tym bardziej uderzające, jeśli wziąć pod uwagę fatalną jakość największej partii opozycyjnej i jej całkowity brak pomysłów na wyjście z obecnych kłopotów. W niektórych badaniach PiS odnotowuje kolejne wyniki poniżej 30 proc. Biorąc pod uwagę utrzymujące się wcześniej niezmiennie poparcie w okolicach 40 proc. to już klęska.

    Pierwszy raz w historii Prawa i Sprawiedliwości w partii pojawia się przekonanie, że prezes staje się dla swojej formacji obciążeniem nie tylko wizerunkowym, ale też strategicznym.

    To jednak nie koniec. Znaczna część działaczy PiS, w tym obóz Beaty Szydło, o Zbigniewie Ziobrze nie mówiąc (ale on działa z zewnątrz jako przywódca partii koalicyjnej) uważała, że wybór Mateusza Morawieckiego na premiera przez Kaczyńskiego oraz uparte wzmacnianie w partii jego pozycji i wspieranie jego działań są błędem. Dzisiaj, gdy Morawiecki ewidentnie nie radzi sobie z kierowaniem państwem w trakcie epidemii, gdy rząd co chwila naraża się przedsiębiorcom absurdalnymi restrykcjami, niszczącymi ich biznesy i życie, a system ochrony zdrowia działa chyba jeszcze tylko cudem – przeciwnicy Morawieckiego zyskują potężne argumenty przeciwko niemu. Stawiałbym zresztą tezę, że miesiące, może nawet tygodnie premiera (zależy, ile potrwa epidemia) są policzone.

    Jak to możliwe, że w tak krótkim czasie świetny polityczny strateg – można to napisać bez ironii, niezależnie od tego, jak się ocenia działania Kaczyńskiego – popełnił tak dużo błędów i brnie w nie dalej? Odpowiedź nie jest trudna, a przyczyn jest kilka. Po pierwsze – wiek. Naczelnik się starzeje, z wiekiem maleje zaś zdolność do kontrolowania zdarzeń czy wielowątkowego myślenia. Po drugie – narastające wyobcowanie Kaczyńskiego. Człowiek, który od początku III RP żyje wyłącznie z polityki, nawet jeśli jest to żywot dość ascetyczny, traci łączność z realiami i z odczuciami wyborców. Nie zapewniają jej przecież ani spotkania w gronie tak samo oderwanych od rzeczywistości współpracowników, ani coraz rzadsze, a ostatnio z oczywistych powodów całkowicie zaniechane spotkania z sympatykami.

    Po trzecie – powiązane z tym całkowite niezrozumienie współczesnych mechanizmów społecznych, na które coraz większy wpływ mają media społecznościowe. Kaczyński żyje w świecie bez internetu, a wszelkie informacje o tym, co dzieje się w sieci, dostaje jedynie od współpracowników.

    OdpowiedzUsuń
  5. to już jest OTWARTY BUNT I wymówienie posłuszeństwa państwu
    Masowy sprzeciw szkół artystycznych i uniwersytetów. "Nawołujemy do protestu"
    wczoraj 15:24

    Przedstawiciele środowiska akademickiego, w tym rektorzy najważniejszych szkół artystycznych - rektorka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie Dorota Segda i rektor Akademii Teatralnej Wojciech Malajkat - w liście otwartym sprzeciwiają się decyzji Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji, piętnowaniu osób nieheternormatywnych oraz działaniom nowego ministra edukacji Przemysława Czarnka.

    Szanowne Panie Profesorki,
    Drogie Koleżanki,
    w ostatnich tygodniach władza po raz kolejny złamała zasady Konstytucji, piętnując tym razem środowiska mniejszości seksualnych. Zapowiedziano również sprzeczną z Konstytucją ideologizację polskich szkół, od przedszkola po uniwersytety, w duchu doktryny katolickiej i historycznych resentymentów, a ograbiony z powagi Trybunał Konstytucyjny zakazał prawa do usuwania płodów obciążonych nieuleczalnymi wadami. Wydaje się, że to przykłady zaczerpnięte z różnych dziedzin.
    W rzeczywistości to działania zbieżne, związane z realizowaną przez władzę PiS-owską rewolucją "kulturową", fundowaną polskiemu społeczeństwu, którego kształt duchowy i intelektualny ma wyrażać podporządkowanie się Kościołowi katolickiemu i ideom bogoojczyźnianym, brak szacunku dla prawa, wrogość wobec Innych, ksenofobia i zaściankowość. "Twarzą" tych zmian i ich wyjątkowo aktywnym orędownikiem jest obecny minister edukacji i nauki, co wskazuje nie tylko powód tej nominacji, ale także próbę włączenia środowiska akademickiego w makiaweliczny plan i jego "naukowe" uzasadnienie. W tym planie szczególną rolę wyznaczono kobietom, mającym wrócić do tradycyjnych ról, tzn. wymagających całodobowej opieki, jak również dokonać ograniczenia aspiracji zawodowych na rzecz rzekomo świętych obowiązków prokreacyjnych.
    My, profesorki polskich uniwersytetów i innych instytucji naukowych, mamy w istocie święte obowiązki – wobec nauki i społeczeństwa. Nauka musi pozostać tym, czym jest od stuleci, zbiorem teorii i praktyk społecznych, opartych na niedoskonałych, ale weryfikowalnych, porównywalnych, sprawdzalnych założeniach, wolnych od presji ideologicznej, także religijnej. Być może ratio i fides można pogodzić, ale operację tę zostawiamy za bramą uniwersytetów.
    My, profesorki polskich uniwersytetów i instytutów naukowych, mamy też obowiązki wobec społeczeństwa, dlatego nawołujemy do protestu wobec kierunku rządzenia obranego przez władzę…
    Autorytarna władza ma wiele sposobów, by wymusić posłuszeństwo, skłonić do bierności i milczenia. Ale społeczeństwo, dotknięte w swojej godności, nakłaniane przez rządowe media do przyjmowania kłamstw, okradane z posiadanych praw, ma wiele sposobów, by protestować teraz i zawsze, do skutku.

    OdpowiedzUsuń
  6. prof. Grażyna Borkowska, członek-korespondent PAN
    prof. dr hab. Dorota Segda, A S T w Krakowie
    prof. Krystyna Zachwatowicz, prof. emeryt., A S P w Krakowie
    dr hab. Monika Płatek, prof. UW
    dr hab. Magdalena Środa, prof. UW
    prof. dr hab. Wojciech Malajkat, A T w Warszawie
    mgr Jagoda Szelc, A S T w Krakowie
    dr Anita Wincencjusz-Patyna, A S T w Krakowie, A S P Wrocławiu
    mgr Piotr Łukaszczyk, A S T w Krakowie
    dr hab. Agata Kucińska, prof. AST, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Arleta Adamska-Sałaciak, Uniwersytet A Mickiewicza w Poznaniu
    prof. dr Bożena Karowska, University of British Columbia
    dr hab. Julia Durzyńska, prof. UAM,
    dr hab. Agnieszka Rzepa, prof. UAM,
    dr hab. Dominika Ferens, U Wrocławski
    dr hab. Zofia Kolbuszewska, prof. UWr,
    prof. dr hab. Joanna Czaplińska, U Opolski
    prof. dr hab. Inga Iwasiów, U Szczeciński
    dr hab. Dorota Babilas, U W
    dr hab. Zuzanna Ładyga-Michalska, U W
    prof. dr hab. Hanna Gosk, U W
    prof. dr hab. Danuta Ulicka, U W
    dr hab. Inga Kuźma, prof. UŁ, U Łódzki
    mgr Agnieszka Rychlewska, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Krzysztof Kuliński, A S T w Krakowie
    dr hab. Krzysztof Bielawski, prof. UJ, A S T w Krakowie, U J
    prof. dr hab. Grzegorz Niziołek, A S T w Krakowie, U J
    dr Grzegorz Jankowicz, A S T w Krakowie
    mgr Maciej Sajur, A S T w Krakowie
    dr hab. Bożena Klimczak, prof. AST, A S T w Krakowie
    dr hab. Joanna Chłosta-Zielonka, prof. UWM, U Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    dr hab. Urszula Ługowska, U W
    dr hab. Dominika Oramus, U W
    prof. dr hab. Iwona Anna Ndiaye, U Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    dr hab. Iwona Kokorniak, prof. UAM, U A Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Marek Tatko, prof. AST, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Mirosław Kocur, A S T w Krakowie
    dr hab. Dorota Kołodziejczyk, U Wrocławski
    dr hab. Magdalena Grenda, prof. UAM, U A Mickiewicza w Poznaniu
    mgr Marzena Kopczyńska-Urlich, A S T w Krakowie
    dr Marzenna Wojak, A S T w Krakowie
    dr Katarzyna Strączek, A S T w Krakowie, AT w Warszawie
    dr Adam Cywka, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Renata Ziemińska, U Szczeciński
    mgr Agnieszka Bednarz, A S T w Krakowie – w Bytomiu
    prof. dr hab. Elżbieta Czaplińska-Mrozek, A S T w Krakowie
    dr hab. Mirosława Jarmołowicz, prof. AS, Akademia Sztuki w Szczecinie
    prof. dr hab. Hanna Nowicka-Grochal, A S
    dr hab. Agata Zbylut, prof. AS,
    dr hab. Agata Michowska-Łazarczyk, prof. AS,
    dr hab. Barbara Halec, prof. AS,
    dr hab. Julia Kurek, prof. AS,
    dr hab. Karolina Breguła, prof. AS,
    dr hab. Katarzyna Szeszycka, prof. AS,
    dr hab. Małgorzata Szeszycka, prof. AS,
    dr hab. Danuta Dąbrowska-Wojciechowska, prof. AS,
    dr hab. Małgorzata Kopczyńska-Matusewicz, prof. AS,
    dr hab. Ewa Czerwińska-Romanowska, prof. AS,
    dr hab. Olga Lewicka, prof. AS,
    dr hab. Zorka Wollny, prof. AS,
    dr hab. Aleksandra Knaflewska, prof. AS,
    dr hab. Anna Orlikowska, prof. AS
    dr Agnieszka Grodzińska, ad., A S
    dr Dominika Zawojska-Kuriata, ad., A S
    dr Izabela Plucińska, ad., A S
    dr Anna Witkowska, ad., A S
    dr Magda Małachowska, ad., A S
    dr Alicja Delecka-Bury, ad., A S
    dr Agnieszka Dajczak, ad., A S
    dr Aleksandra Łukaszewicz-Alcaraz, ad. A S
    dr Olga Kiedrowicz-Świtalska, ad. A S
    dr Katarzyna Zwolak, A S
    mgr Alicja Pilarczyk, A S
    mgr Kaja Depta-Kleśta, A S
    mgr Agata Kiedrowicz, A S
    mgr Marlena Karpa, A S
    mgr Kamila Osowicz, A S
    mgr Joanna Roguszczak, A S
    mgr Marta Madej, A S
    mgr Marta Szyłko-Zaborowska, A S
    mgr Małgorzata Swobowa, A S
    mgr Anna Paszkowska-Thurow, A S
    mgr Kamila Krukowska, AS
    mgr Magdalena Kolska, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Anna Królikiewicz, A S P w Gdańsku
    dr hab. Tadeusz Bradecki, prof. AST, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Aleksander Maksymiak, A S T w Krakowie
    dr Małgorzata Król-Sozańska, A S T w Krakowie
    dr hab. Joanna Pietrzak-Thebault, prof. ucz., U Kardynała S Wyszyńskiego w Warszawie

    OdpowiedzUsuń
  7. mgr Maciej Tomaszewski, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Wrocławiu
    dr Agnieszka Glińska, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr Paulina Puślednik, AST w Krakowie
    prof. dr hab. Jadwiga Miszalska, U J
    dr hab. Agata Sobczyk, U W
    dr hab. Anna Dargiewicz, prof. UWM, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    dr hab. Iwona Maciejewska, prof. UWM, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    dr hab. Bernadetta Darska, prof. UWM, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    dr hab. Adam Nawojczyk, prof. AST, A S T w Krakowie
    prof. Bożena Shallcross, The University of Chicago
    mgr Eryk Makohon, Akademia S T w Krakowie – Filia w Bytomiu
    dr hab. Iwona Kempa, prof. AST, A S T w Krakowie
    dr hab. Marzena Chrobak, prof. UJ, U J
    dr hab. Ireneusz Szczukowski, prof. ucz., Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
    dr hab. Monika Jakowczuk, prof. AST w Krakowie – Filia w Bytomiu
    dr hab. Izabela Lewandowska, prof. UWM, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    dr hab. Tomasz Bochnak, prof. UR, Uniwersytet Rzeszowski
    dr Barbara Braid, Uniwersytet Szczeciński
    dr Joanna Witkowska, Uniwersytet Szczeciński
    dr Aránzazu Calderón Puerta, U W
    dr Ewa Kaim, A S T w Krakowie
    dr Gabriel Gietzky, A S T w Krakowie – Wrocławiu
    mgr Anna Rokita, A S T w Krakowie
    dr hab. Joanna Orska, prof. UWr, Uniwersytet Wrocławski
    dr hab. Joanna Szydłowska, prof. UWM, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    mgr Joanna Mastalerz, A S T w Krakowie
    prof. dr hab. Małgorzata Kossut, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN
    dr Zofia Grzesiak, U W
    prof. dr hab. Ewa Paczoska, U W
    prof. dr hab. Anna Nowicka, Instytut Biologii Doświadczalnej PAN
    prof. dr hab. Bożena Czerny, Centrum Fizyki Teoretycznej PAN
    dr hab. Justyna Łukaszewicz, prof. UWr, Uniwersytet Wrocławski
    dr hab. Aneta Jachimowicz, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
    prof. dr hab. Alicja Stępień-Kuczyńska, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Marta Połtowicz-Bobak, Uniwersytet Rzeszowski
    dr hab. Mirosława Podhajecka, prof. UO, Uniwersytet Opolski
    mgr Michał Opaliński, A S T w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    mgr Marta Streker, A S T w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    dr hab. Krzysztof Boczkowski, prof. AST, A S T w Krakowie – Wrocławiu
    dr Joanna Jeziorska-Haładyj, U W
    dr Alicja Puścian, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN
    dr hab. Joanna Walaszek, prof. UJ
    dr hab. Lidia Duda, prof. AST w Krakowie
    mgr Aleksandra Żaczkova, A S T w Krakowie – Filia w Bytomiu
    mgr Aleksandra Konieczna, PWSFTviT w Łodzi
    dr Maria Napiontkowa
    prof. Jan Peszek, A S T w Krakowie
    dr Anna Maria Buczek, A T w Warszawie
    dr hab. Joanna Krakowska, prof. IS, Instytutu Sztuki PAN
    prof. dr hab. n. med. Barbara Łukomska, Instytutu Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. M. Mossakowskiego PAN
    mgr Julia Chmielnik, A T w Warszawie, PWSFTviT w Łodzi
    mgr Karolina Maciejaszek, A S T w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    dr hab. Monika Bednarczuk, Uniwersytet w Białymstoku
    mgr Adrianna Dobrzańska Dudkowska, PWSFTviT w Łodzi
    dr hab. Monika Szczepaniak
    dr Ewa Bułhak-Rewak, A T w Warszawie
    dr hab. Magdalena Piekara, prof. UŚ, Uniwersytet Śląski
    dr hab. Magdalena Rudkowska, prof. IBL, Instytutu Badań Literackich PAN
    dr Rafał Pokrywka, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
    dr hab. Eliza Karmińska, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Agnieszka Graff, prof. UW
    dr hab. Barbara Szargot, prof. UJD, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie

    OdpowiedzUsuń
  8. prof. dr hab. Marta Cieplak, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Magdalena Załuska-Kotur, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    dr hab. Agnieszka Janiuk, prof. CFT, Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Krystyna Jabłońska, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    dr hab. Krystyna Kolwas, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Elżbieta Guziewicz, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    dr hab. Agata Kamińska, prof. IF, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Perła Kacman, Instytut Fizyki PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Anna Piotrowska, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Elektronowej, Warszawa
    dr hab. Magdalena Barbaruk, Uniwersytet Wrocławski
    dr hab. Agnieszka Kościańska, prof. UW, Uniwersytet Warszawski
    mgr Magdalena Smalara, Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie
    dr hab. Olga Katafiasz , prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Barbara Hanicka, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Marta Smolińska, prof. UAP, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
    dr hab. Beata Guczalska, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    prof. dr hab. arch. Marzanna Jagiełło, Politechnika Wrocławska
    dr Agnieszka Kania, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Barbara Engelking, IFiS PAN
    dr hab. Katarzyna Fazan, prof. UJ i AST, Uniwersytet Jagielloński, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Katarzyna Majbroda, Uniwersytet Wrocławski
    dr hab. Anna Branach-Kallas, prof. UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. dr hab. Jadwiga Linde-Usiekniewicz, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Krzysztof Zajas, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Alina Molisak, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Katarzyna Więckowska, prof. UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    dr hab. Marcin Wołk, prof. UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    dr hab. Gudrun Heidemann, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr Anna M. Zarychta, PWSFTviT w Łodzi
    dr hab. Beata Rycielska, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    prof. dr hab. Teresa Zalewska, IMDiK PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Renata Przybylska, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Katarzyna Taras, prof. PWSFTviT, PWSFTviT w Łodzi
    prof. dr hab. Alicja Jakubowska-Ożóg, Uniwersytet Rzeszowski
    prof. dr hab. Dorota Urbanek, Uniwersytet Warszawski 
    mgr Stanisław Godlewski, IS PAN
    dr inż. arch. Marta Alina Rusnak, Politechnika Wrocławska
    prof. dr hab. Barbara Stoczewska, Kraków
    prof. dr hab. Shoshana Ronen, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Ewa Górecka, prof. ucz., Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
    prof. dr hab. Leszek Żyliński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    dr hab. Dominika Włoch-Salamon, Uniwersytet Jagielloński
    dr Agnieszka Wanicka, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Halina Kurek, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Elżbieta Mańczak-Wohlfeld, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. n. med. Jerzy Bal, Instytut Matki i Dziecka, Warszawa
    prof. dr hab. Elżbieta Chrzanowska-Kluczewska, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Dorota Koczanowicz, prof. UWr, Uniwersytet Wrocławski
    prof. dr hab. Ewa Łojkowska, Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMed
    dr hab. Rudolf Zioło, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    prof. dr hab. Maria Zmarz-Koczanowicz, PWSFTViT w Łodzi
    dr hab. Justyna Ziarkowska, prof. UWr, Uniwersytet Wrocławski
    mgr Justyna Woźniak, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia w Bytomiu
    Ewa Bobrowska

    OdpowiedzUsuń
  9. dr hab. Bożena Zaboklicka, emeryt. prac. nauk.-dyd., Uniwersytet w Barcelonie
    dr hab. Pau Freixa Terradas, Uniwersytet w Barcelonie
    dr hab. Ivan Garcia Sala, Uniwersytet w Barcelonie
    doc. dr hab. Agata Orzeszek, emeryt. prac. nauk.-dyd., Uniwersytet Autonomiczny w Barcelonie
    phd Dorot Szmidt, emeryt. prac. dyd.-nauk., Uniwersytet w Barcelonie
    dr Ewa Klekot, Uniwersytet SWPS, Warszawa
    dr hab. Monika Rzeczycka, prof. UG, Uniwersytet Gdański
    dr hab. med. Aneta Szczerkowska-Dobosz, Gdański Uniwersytet Medyczny
    dr hab. Ewa M. Wierzbowska, prof. UG, Uniwersytet Gdański
    prof. dr hab. Maria Małgorzata Sąsiadek, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu
    prof. dr hab. Ewa Jassem, Gdański Uniwersytet Medyczny
    prof. dr hab. Elżbieta Jabłońska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. dr hab. Ewa Graczyk, Uniwersytet Gdański
    prof. dr hab. Małgorzata Tryuk, Uniwersytet Warszawski
    dr Katarzyna Anna Małachowska, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    prof. Marek Tomaszewski, prof. emeryt., INALCO, Paryż
    dr Adela Kobelska, Uniwersytet Warszawski
    prof. Lidia Wiśniewska
    dr hab. Dorota Majka-Rostek, prof. UWr, Uniwersytet Wrocławski
    prof. dr hab. n. farm. Wiesław Sawicki, Gdański Uniwersytet Medyczny
    prof. dr hab. Włodzimierz Szturc, Uniwersytet Jagielloński i Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Monika Talarczyk, PWSFTViT w Łodzi
    dr hab. Olga Sawicka, prof. AT, Akademia Teatralna w Warszawie
    dr hab. Anna Gęsicka, prof. UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. dr hab. n. med. Ewa Bocian, prof. emeryt., Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie
    prof. dr hab. Krystyna Chojnicka, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Elżbieta Przybył-Sadowska, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. n. med. Rafał Moszyński, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
    dr hab. Jolanta Zalewska, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    prof. dr hab. Grażyna Tomaszewska, Uniwersytet Gdański
    prof. Magdalena Czarnecka-Operacz, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
    prof. Laura Quercioli Mincer, Uniwersytet w Genui
    prof. dr hab. Jolanta Rędowicz, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN
    prof. Lucyna Gebert, Sapienza Università di Roma
    prof. dr hab. Maria Wojtak, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
    prof. dr hab. med. Anna Członkowska, Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa
    prof. dr hab. med. Andrzej Członkowski, Warszawski Uniwersytet Medyczny
    dr hab. Sławomir Daniel Wacewicz, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. Marta Petrusewicz, City University of New York
    prof. Giovanna Brogi, Università di Milano
    dr Anna Włodarczyk, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Ewa Wender-Ożegowska, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
    prof. dr hab. Małgorzata Łobocka, Polska Akademia Nauk
    prof. dr hab. Eugenia Prokop-Janiec, Uniwersytet Jagielloński
    dr Martyna Wielewska-Baka, Uniwersytet Gdański
    dr hab. Radosław Sioma, prof. UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. dr hab. Anna Bochnakowa, prof. emeryt., Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Ewa Nowińska, Uniwersytet Jagielloński
    dr Katarzyna Kręglewska, Uniwersytet Gdański
    prof. dr hab. med. Krystyna de Walden Gałuszko, Gdański Uniwersytet Medyczny

    OdpowiedzUsuń
  10. dr hab. Elżbieta Konończuk, prof. UwB, Uniwersytet w Białymstoku
    dr hab. Danuta Zawadzka, prof. UwB, Uniwersytet w Białymstoku
    dr hab. Katarzyna Sawicka-Mierzyńska, Uniwersytet w Białymstoku
    dr hab. Elżbieta Sidoruk, Uniwersytet w Białymstoku
    mgr Joanna Braun, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Jerzy Bielunas, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    prof. dr med. Małgorzata Pyda, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
    dr hab. n. med. Katarzyna Prot-Klinger, prof. APS, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Warszawa
    dr hab. Grzegorz Mielczarek, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    prof. dr hab. Ewa Łużyniecka, Politechnika Wrocławska
    prof. dr hab. n. med. Barbara Zegarska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    dr hab. Maria Boratyńska, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Zdzisław Sośnierz, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. inż. arch. Krystyna Kirschke, prof. PWr, Politechnika Wrocławska
    prof. Anna Kurska, prof. emeryt., Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
    dr hab. Marzenna Jakubczak, prof. UP, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
    prof. Małgorzata Pietrasiak, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Joanna Ostrowska, prof. UM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    prof. dr hab. Grażyna Stachówna, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Łucja Demby, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Wanda Świątkowska, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Elżbieta Zipper, prof. emeryt., Uniwersytet Śląski
    prof. dr hab. Zofia Drzazga, prof. emeryt., Uniwersytet Śląski
    prof. dr hab. Lucyna Mastalerz, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab. Olga Trojnarska, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu
    dr hab. Krystyna Pietrych, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    prof. dr hab. Joanna Jabłkowska, Uniwersytet Łódzki
    prof. dr hab. Małgorzata Leyko, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Blanka Brzozowska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Małgorzata Budzowska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Agnieszka Gawron, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Dorota Golańska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Agnieszka Izdebska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Małgorzata Jakubowska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Natalia Lemann, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Karolina Prykowska-Michalak, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Agnieszka Rejniak-Majewska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Anita Staroń, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Danuta Szajnert, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Agnieszka Woch, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Kamila Żyto, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    prof. Krystyna Kujawińska-Courtney, Uniwersytet Łódzki
    prof. Alicja Stępień-Kuczyńska, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Katarzyna Dośpiał-Borysiak, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Joanna Dzionek-Kozłowska, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Agnieszka Kurczewska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Magdalena Rekść, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Paulina Matera, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Magdalena Tomala, prof. UJK, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
    dr hab. Joanna Grzela, prof. UJK, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
    prof. dr hab. Małgorzata Pietrasiak, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. inż. arch. Anna Wojnarowska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr Mirosława Hordy, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Dorota Sośnicka, prof. US, Uniwersytet Szczeciński

    OdpowiedzUsuń
  11. dr hab. Beata Zawadka, Uniwersytet Szczeciński
    dr Anna Łakowicz-Dopiera, Uniwersytet Szczeciński
    dr Barbara Wróblewska, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Magdalena Lisiecka-Czop, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    dr Julitta Rydlewska, Uniwersytet Szczeciński
    dr Adriana Goldman, Uniwersytet Szczeciński,
    dr hab. Anna Sulikowska, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Tatiana Czerska, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Agnieszka Szczaus, Uniwersytet Szczeciński
    dr Aleksandra Krukowska, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Arleta Galant, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Agata Zawiszewska, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Anna Kapuścińska-Jawara, Uniwersytet Szczeciński
    dr Magdalena Lange-Henszke, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Mirosława Kozłowska, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    dr Ewa Szczepan, Uniwersytet Szczeciński
    prof. dr hab. Jolanta Barańska, prof. emeryt., Instytutu Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Kamila Budrowska
    prof. dr hab. Anna Łebkowska, Uniwersytet Jagielloński
    dr Anna Lobedan, Akademia Teatralna w Warszawie
    prof. dr hab. Katarzyna Kuczyńska-Koschany, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. n. med. Joanna Didkowska
    prof. dr hab. Marta Rau, Akademia Teatralna - Filia w Białymstoku
    dr Monika Żółkoś, Uniwersytet Gdański
    dr hab. Halina Piekarz, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    dr Iga Gańczarczyk, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Urszula Patocka-Sigłowy, prof. UG, Uniwersytet Gdański
    dr hab. Katarzyna Węsierska, prof. UŚ, Uniwersytet Śląski
    dr Katarzyna Sujkowska-Sobisz, prof. UŚ, Uniwersytet Śląski
    dr hab. Katarzyna Wyrwas, prof. UŚ, Uniwersytet Śląski
    dr Barbara Sambor, Uniwersytet Śląski, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Karolina Jaklewicz, prof. PWr, Politechnika Wrocławska
    dr hab. Agnieszka Tomaszewicz, prof. PWr, Politechnika Wrocławska
    prof. Katarzyna Chojnacka, Politechnika Wrocławska
    dr hab. Barbara Widera, prof. PWr, Politechnika Wrocławska
    dr hab. Katarzyna Tworek, prof. PWr, Politechnika Wrocławska
    dr hab. Magdalena Belof, prof. PWr, Politechnika Wrocławska
    prof. dr hab. n. med. Przemysława Jarosz-Chobot, Śląski Uniwersytet Medyczny
    dr hab. Edyta Głowacka Sobiech, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Anna Skubaczewska-Pniewska, prof. UMK, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. dr hab. Krzysztof Obremski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    prof. dr hab. n. med. Jarosław Sławek, Gdański Uniwersytet Medyczny
    dr Aleksandra Kolan, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Joanna Fertacz, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Anna Lipnicka, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Tatiana Asmolkova, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Alicja Ruczko, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Barbara Święcicka, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Olga Borys, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    dr Aleksandra Drzał-Sierocka, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    mgr Marzena Bergmann, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    dr Ewa Pałuska-Szozda, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn
    dr Milena Gauer, Policealne Studium Aktorskie im. Aleksandra Sewruka, Olsztyn

    OdpowiedzUsuń
  12. prof. dr hab. Anna Bręborowicz, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
    dr hab. Wioletta Kazimierska-Jerzyk, Uniwersytet Łódzki
    mgr Agnieszka Kulińska, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    prof. dr hab. n. med. Monika Białecka, Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie
    prof. Krzysztof Dracz, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    dr hab. Beata Przymuszała, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Małgorzata Lisowska-Magdziarz, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    mgr Anna Wardęszkiewicz, PWSFTviT w Łodzi
    dr Agata Szydłowska, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr hab. Małgorzata Gurowska, prof. ASP, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr Ewa Maria Śmigielska, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    mgr Zuzanna Łąpieś, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    mgr Magdalena Komar, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr hab. Agnieszka Rożnowska-Jasiewicz, prof. ASP, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr Magdalena Małczyńska-Umeda, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    mgr Katarzyna Koperczak, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr Aleksandra Jatczak-Repeć, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr Agnieszka Wach, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    mgr Ewa Łuczak, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    mgr Anna Siekierska, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
    dr hab. Ewa Partyga, prof. IS PAN
    dr hab. n. med. Barbara Pieńkowska-Grela, prof. Inst., Narodowy Instytut Onkologii, Warszawa
    prof. dr hab. Anna Nadolska-Orczyk, Państwowy Instytut Badawczy
    dr hab. Marta Witkowska, Uniwersytet Warszawski
    dr Anita Kłos, Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie
    prof. dr hab. n. med. Grażyna Malukiewicz, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    dr hab. n med. Magdalena Chechlińska, prof. Inst., Narodowy Instytut Onkologii im. M. Skłodowskiej-Curie - PIB w Warszawie
    prof. dr hab. Zofia Chechlińska, muzykolog, prof. emeryt.
    dr hab. Katarzyna Barańska, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. Karolina Bielenin-Lenczowska, prof. UW, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Natalia Bloch, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Anna Weronika Brzezińska, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr Helena Datner, Żydowski Instytut Historyczny
    dr hab. Nicole Dołowy-Rybińska, prof. IS PAN, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr fab. Anna Engelking, prof. IS, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr hab. Ewa Golachowska, prof. IS PAN, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    prof. dr hab. Joanna Goszczyńska, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr hab. Irena Grudzińska-Gross, prof. IS PAN, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr Elżbieta Janicka, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr hab. Agnieszka Kościańska, prof. UW, Uniwersytet Warszawski
    dr Ewa Koźmińska-Frejlak, Żydowski Instytut Historyczny
    dr hab. Grażyna Kubica-Heller, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    dr Dorota Leśniewska, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr hab. Magdalena Lubańska, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Izabella Main, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Katarzyna Majbroda, Uniwersytet Wrocławski
    dr hab. Joanna Rękas, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    prof. dr hab. Irena Sawicka, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr hab. Grażyna Szwat-Gyłybowa, prof. IS PAN, Instytut Slawistyki PAN, Warszawa
    dr Katarzyna Waszczyńska, Uniwersytet Warszawski
    dr Małgorzata Stasiak

    OdpowiedzUsuń
  13. dr hab. Marta Leśniakowska, prof. PAN, Instytut Sztuki PAN, Warszawa
    dr hab. Bogna Burska, prof. ASP, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
    dr Martyna Jastrzębska, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
    mgr Julia Kul, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
    dr Anka Leśniak, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
    dr Honorata Martin, Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
    dr hab. inż. arch. Izabela Mironowicz, prof. PG, Politechnika Gdańska
    dr hab. Barbara Weigl, prof. emeryt., Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
    prof. dr hab. Mirosława Białoskórska, Uniwersytet Szczeciński
    dr Maria Brenda, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Jolanta Ignatowicz-Skowrońska, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Agnieszka Szczaus, Uniwersytet Szczeciński
    mgr Dobrosława Ludwiczak, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Roman Gawarkiewicz, prof. US, Uniwersytet Szczeciński
    prof. dr hab. Ewa Kołodziejek, Uniwersytet Szczeciński
    dr hab. Joanna Grzela, prof. UJK, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
    dr hab. Magdalena Kowalewska, prof. Inst., Narodowy Instytut Onkologii, Warszawa
    dr Joanna Szewczyk, Uniwersytet Jagielloński
    dr hab. María Paula Malinowski Rubio, prof. UP
    dr Anita Abramowska-Kmon, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    dr Ewelina Paszke-Lowitzsch, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    dr hab. Małgorzata Praczyk, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr Milena Hadryan, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr n. hum. Olga Sakson-Obada, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    dr hab. Agata Skórzyńska, prof. UAM, Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
    mgr Anna Branny, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    mgr Tomasz Wesołowski, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    mgr Mateusz Bieryt, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. Dorota Imiełowska, Akademia Muzyczna w Krakowie
    dr hab. Anna Serafińska, Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie
    prof. Irena E. Kotowska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    dr hab. Marta Płonka, prof. ucz., Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
    dr hab. Paulina Kramarz, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński
    dr Małgorzata Franczak
    dr hab. Jolanta Kurkiewicz, emeryt. prac., Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
    mgr Mateusz Barta, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    prof. dr hab. Monika Dąbrowska, Uniwersytet Warszawski
    prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska-Kozłowska, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Tatiana Chauvin, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Anna Zawidzka-Łojek, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Katarzyna Bilewska, prof. ucz., Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Barbara Namysłowska-Gabrysiak, Uniwersytet Warszawski
    dr Małgorzata Modrzejewska, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Marta Litwińska-Werner, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Ewa Gmurzyńska, Uniwersytet Warszawski
    dr hab. Magdalena Błaszczyk, Uniwersytet Warszawski
    prof. dr hab. Maria Podgórska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    prof. dr hab. Elżbieta Adamowicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    mgr Weronika Kowalska, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab. inż. arch. Jadwiga Urbanik, prof. ucz., Politechnika Wrocławska
    dr hab. Katarzyna Kaniowska, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Magdalena Cieślak, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Agnieszka Łowczanin, prof. UŁ, Uniwersytet Łódzki
    dr hab. Małgorzata Myk, Uniwersytet Łódzki

    OdpowiedzUsuń
  14. dr hab. Katarzyna Ostalska, Uniwersytet Łódzki
    prof. dr hab. Barbara Gawrońska-Szklarz, Pomorski Uniwersytet Medyczny Szczecin
    dr Magdalena Wrana, Uniwersytet Jagielloński
    prof. dr hab Józef Opalski, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie
    dr hab med Anna Korzon-Burakowska, Gdański Uniwersytet Medyczny
    prof. dr hab. n. med. Olga Haus
    dr Małgorzata Kotlińska, PWSFTViT w Łodzi
    dr Anna Wróblewska, PWSFTViT w Łodzi
    dr hab. Ewelina Ciszewska, prof. AST, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia we Wrocławiu
    prof. dr hab. nauk med. Leonora Bużańska, Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej
    im. M. Mossakowskiego PAN
    dr Agata Bulicz, Wrocław
    dr Adriana Świątek, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia w Bytomiu
    dr hab. Katarzyna Mąka-Malatyńska, PWSFTViT w Łodzi
    Doktorantki PWSFTViT w Łodzi:
    mgr Ewa Audykowska-Wiśniewska
    mgr Agata Cierniak
    mgr Monika Dembinska
    mgr Alicia Devaux
    mgr Magda Kupryjanowicz
    mgr Dominika Lichy
    mgr Milena Lisiecka-Sieczkowska
    mgr Joanna Osyda
    mgr Laura Pawela
    mgr Małgorzata Pieńkowska
    mgr Magdalena Szymkow
    mgr Edyta Wróblewska
    Doktoranci i pracownicy naukowi PWSFTViT solidarni z koleżankami:
    mgr Piotr Bułka, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie – Filia w Bytomiu
    mgr Jakub Margosiak
    mgr Wojciech Olchowski
    mgr Karol Starnawski

    OdpowiedzUsuń
  15. Parę lat temu Krystyna Janda zagrała swoją rolę życia i w jednym z wywiadów wypowiedziała się następująco o rządach PiS: „Ja się czuję jakby ktoś na mnie srał cały czas”. Wczoraj PiS panią gwiazdę przeprosił i oblizał do ostatniego, że tak powiem, okruszka. „Teatr” Jandy dostał 1,8 miliona dotacji w ramach rekompensaty za dzielną walkę rządu z „pandemią”, ale na tym nie koniec. Minister Gliński i reszta ekipy nie chcąc się narazić na zarzut naruszenia konstytucji i wartości europejskich, po oblizaniu Jandy wylizał całą listę „artystów”, łącznie na 400 milionów złotych polskich.


    Pełna lista dostępna jest na stronach rządowych i kto ma ochotę może sobie tam znaleźć naprawdę zabawne pozycje. Oddzielny wątek to grajkowie i śpiewacy „Sylwestra marzeń”, ale mamy też pomniejsze gwiazdy z Youtuba, trenerów personalnych i w ogóle kwiat lewicowej kultury i sztuki. Gdyby ktoś nie skojarzył podstawowych faktów, to większość z tych beneficjentów darła się w niebogłosy: „zostań w domu”, a co bardziej wdzięczni nagrywali filmiki z dziecięcymi inhalatorami na twarzach i odgrywali rolę konających na 37,5 C. Warto też wspomnieć, że ci sami „artyści” dostali zatrudnienie w rozmaitych „szołach” i koncertach w maseczkach. Ich wdzięczność dla „pisowskiej” władzy jest bezgraniczna i dozgonna, tyle że o zgon PiS chodzi. Jak się nałapali dotacji, to się wzięli za „ochronę macic” i strzelanie piorunami. Z tej władzy tylko się śmiać i to w głos, nic innego nie zostało i nie ma mowy, aby cokolwiek się zmieniło najlepsze, przeciwnie, z każdym dniem będzie coraz gorzej.

    Oczywiście na oblizywanie i wylizywanie „artystom” patrzy parę milionów: fryzjerów, hotelarzy, restauratorów, sklepikarzy, kelnerów, rehabilitantów, sprzedawców chryzantem i tak dalej i tak w nieskończoność. Oni mogli liczyć na 5 tysięcy pożyczki, a w ramach uzupełnienia różnicy do stawek „artystów” dostaną deputat w postaci „Sylwestra Marzeń” w przyłbicach. Człowiek, który pamięta rok 2015 i tak jeszcze do połowy 2019, zachodzi w głowę, co tu się porobiło. Partia rządząca ponad cztery lata doskonale balansowała na emocjach społecznych, jeśli wkurzała to zblazowane „elity”, takie właśnie jak te tytułowe, a dla „pospólstwa” było 500+ i szacunek. Dziś jest dokładnie odwrotnie PiS w cyklach tygodniowych robi wszystko, aby całe grupy społeczne krzyczały słynne już: ***** ***. Zaczęli od rolników, potem aborcja, pałowanie marszu i teraz poszło hurtem po wszystkich, którzy tyrają za te polskie dwa tysiące i patrzą, jak się artyści za nic pasą na wspólnej krwawicy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Monia w Waginecie

Zwalniają? Znaczy będą przyjmować! Lejzorek Rosztwaniec                                                                                    Aferka ze Strzępka(mi) w Dramatycznym Teatrze w PKiN im. Józefa Stalina jest symptomatyczna dla naszego, przesiąkniętego obłudą i hipokryzją, teatralnego zamtuza. Zgodnie z modą i "tryndami" rządzi nimi w większości lewica, czysta jak Wisła przez nich gównem zaśmierdziała, a w tingel-tanglach, poziomem, na łopatkach ledwo, ledwo intelektualnie rzężąca... A przecież do przejęcia tej zasłużonej sceny potrzebna była "konkursowa" u s t a w k a, w której Monika Strzempka, za pośrednictwem Gazety Wyborczej zagrała va banque  poskarżywszy się na warunki, które ją - n i g d y nie kierującą instytucją artystyczną - autowały, co natychmiast, choć przed przesłuchaniami , spotkało się z publiczną deklaracją jurora-władzuchny: "pani Moniko, pani się nie martwi - pomyślimy..." Reszta była już nie tyle milczeniem, co politycznym zamac

gówno-burza w Pałacu im. Stalina

Niejaka Szpila rujnuje publicznie wizerunek Moni i tylko potwierdza znaną prawdę, że                                 r e w o l u c j a  p o ż e r a  w ł a s n e  d z i e c i  *                                                                                                          "Ogrom cierpienia psychicznego i emocjonalnego, którego doznał zespół aktorski w ostatnim czasie, jest tak dewastujący, że nie umiałabym oglądać tego spektaklu, zapominając o tym, co widziałam i przeżywałam wraz z zespołem przez ostatnie dni, uczestnicząc w próbach w teatrze. Odcinam się od rewolucji głoszonej przez Monikę Strzępkę powołującą się na mój tekst, bo w jej wydaniu ów Heksowy przewrót jest fejkiem. Tak jak cała głoszona przez nią rewolucja ".   Ustawka w T. Dramatycznym  kompromituje się zanim zaczęła na dobre zarabiać (Strzępka, co miesiąc 18,5 tyś). Mobbing, ideologiczny szantaż, wulgarność i zastraszanie aktorów to się okazał  p r a w d z i w y program ustawionej na posadę lewackiej

elyty stołeczne

Jacek Zembrzuski Administrator       Lis przed chwilą usunął film który udostępnił od Andrzeja Seweryna; dlaczego trzeba przypierdolić faszyście Kaczyńskiemu , Orbanowi  https://t.co/LYgsMXJZ9Z   pic.twitter.com/LYgsMXJZ9Z   https://twitter.com/ZaPLMun.../status/1664756736215904256... https://platform.twitter.com/widgets.js TWITTER.COM   ochujał ten kodziawerski b ł a z e n e k, kiedyś aktor