Przejdź do głównej zawartości

BOŻE CIAŁO. WESTERN

Nie znam się na Kościele tak, jak na teatrze, więc nie wiem, czy mogę napisać, że to film religijny. Bohater, grany świetnie przez Bartosza Bielenię, ewidentnie ma powołanie, choć realizuje je mimochodem, przez przypadek, lub zrządzenie losu. Ma predyspozycje. Nikomu krzywdy nie czyni, a będąc nonkonformistą budzi z uśpienia sumienia.

Jan Komasa wnikliwie przygląda się Kościołowi - na dole, wśród ludzi z bolesnymi problemami.
Jego ksiądz Tomasz nie jest na funkcji, tylko po ludzku, uparty w odróżnianiu dobrego od złego. Jakby reżyser mówił, że nie suknia zdobi człowieka i nie hierarchia tworzy Kościół.
Jeżeli to jest jakaś prawda o polskim Kościele - raczej Popiełuszki niż Tischnera - to możemy spać spokojnie, pomimo Smarzowskiego, Szumowskiej, czy Sekielskiego - bękartów hipokryzji Palikota.
We wspólnocie to ksiądz jest nośnikiem zmian i troski o pojedynczego człowieka. Kieruje nim głęboka wiara i moim zdaniem nie jest najważniejsze, czy jest transcendentna. Staje po stronie prawdy i nie boi się odrzucenia.

Po tym filmie widać, że o polskiej religijności można opowiadać niepowierzchownie i bez politycznego zapośredniczenia. Skupiać się na problemach, a nie partyjnych wojenkach.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Monia w Waginecie

Zwalniają? Znaczy będą przyjmować! Lejzorek Rosztwaniec                                                                                    Aferka ze Strzępka(mi) w Dramatycznym Teatrze w PKiN im. Józefa Stalina jest symptomatyczna dla naszego, przesiąkniętego obłudą i hipokryzją, teatralnego zamtuza. Zgodnie z modą i "tryndami" rządzi nimi w większości lewica, czysta jak Wisła przez nich gównem zaśmierdziała, a w tingel-tanglach, poziomem, na łopatkach ledwo, ledwo intelektualnie rzężąca... A przecież do przejęcia tej zasłużonej sceny potrzebna była "konkursowa" u s t a w k a, w której Monika Strzempka, za pośrednictwem Gazety Wyborczej zagrała va banque  poskarżywszy się na warunki, które ją - n i g d y nie kierującą instytucją artystyczną - autowały, co natychmiast, choć przed przesłuchaniami , spotkało się z publiczną deklaracją jurora-władzuchny: "pani Moniko, pani się nie martwi - pomyślimy..." Reszta była już nie tyle milczeniem, co politycznym zamac

gówno-burza w Pałacu im. Stalina

Niejaka Szpila rujnuje publicznie wizerunek Moni i tylko potwierdza znaną prawdę, że                                 r e w o l u c j a  p o ż e r a  w ł a s n e  d z i e c i  *                                                                                                          "Ogrom cierpienia psychicznego i emocjonalnego, którego doznał zespół aktorski w ostatnim czasie, jest tak dewastujący, że nie umiałabym oglądać tego spektaklu, zapominając o tym, co widziałam i przeżywałam wraz z zespołem przez ostatnie dni, uczestnicząc w próbach w teatrze. Odcinam się od rewolucji głoszonej przez Monikę Strzępkę powołującą się na mój tekst, bo w jej wydaniu ów Heksowy przewrót jest fejkiem. Tak jak cała głoszona przez nią rewolucja ".   Ustawka w T. Dramatycznym  kompromituje się zanim zaczęła na dobre zarabiać (Strzępka, co miesiąc 18,5 tyś). Mobbing, ideologiczny szantaż, wulgarność i zastraszanie aktorów to się okazał  p r a w d z i w y program ustawionej na posadę lewackiej

elyty stołeczne

Jacek Zembrzuski Administrator       Lis przed chwilą usunął film który udostępnił od Andrzeja Seweryna; dlaczego trzeba przypierdolić faszyście Kaczyńskiemu , Orbanowi  https://t.co/LYgsMXJZ9Z   pic.twitter.com/LYgsMXJZ9Z   https://twitter.com/ZaPLMun.../status/1664756736215904256... https://platform.twitter.com/widgets.js TWITTER.COM   ochujał ten kodziawerski b ł a z e n e k, kiedyś aktor