Przejdź do głównej zawartości

KOLEKTYWIZACJA STAREGO: SAMOZAORANIE

ZESPOŁOWA KOLEKTYWIZACJA STAREGO
czyli, oj dana dana - posado kochana...
Zaproponowaliśmy Markowi Mikosowi, że podejmiemy się przygotowania sezonu artystycznego 2018/2019 w całości. Potrzebowaliśmy gwarancji swobody wypowiedzi artystycznej dla reżyserów. Skoro jest to nasza idea, postulowaliśmy wypracowanie formuły, w której nadzór artystyczny nad realizacją projektu będzie sprawowała Rada Artystyczna... W związku z tym poprosiliśmy dyrektora Mikosa Mikosa o wygaszenie mandatu pana Jana Polewki.
... dyrektor zrezygnował z promowania swoich pomysłów repertuarowych. Myślę, że dogadaliśmy się co do tego, że przyszły sezon ma być uwiarygodnieniem Teatru, a nie hybrydą. To miałoby smak zbyt daleko posuniętego kompromisu. Wtedy protest reżyserów straciłby sens. To musiał być wyrazisty, jasny znak.
To nie znaczy, że ósemka reżyserów, która znalazła się w naszym programie, nie miała wątpliwości. Nie były one jednak związane z nami. Przecież to są nasi przyjaciele...
Byłoby fantastycznie, gdyby Jan Klata pracował w Starym Teatrze... Jeśli Janek uzna, że środowisko w Starym Teatrze jest odpowiednie do tego, żeby mógł tutaj wrócić, to pewnie się na taki gest zdecyduje, rozmawialiście z Klatą o tym nieraz. Jan jest w wyśmienitej formie artystycznej i powinien w Teatrze Starym reżyserować.
związkowiec Krzyżowski, i wszystko jasne



„Naprzód jutrzenko swobody” za tobą Dymna, Kaim, Radwan, Segda, Gancarczyk, Krzyżowski, Zawadzki jako te słońca… A właściwie na odwyrtkę: to zasłużeni Koledzy w umysłowym zaćmieniu postąpili postępowo, a za nimi miałby się udać cały kolektyw aktorski narodowego krakowskiego.
Wpieriod: zaorajmy - pozbawmy się dyrektora artystycznego i sami zgłośmy po jego funkcję i pensję (razy siedem czy do podziału?), prawdziwie po radziecku - plenarnie.

Etyka zawodowa po wtorkowej konferencji w NST, gdzie aktorzy wyłożyli karty chęci dogadanego choć nieuprawnionego przejęcia władzy, sięgnęła zakorzenionego w socjalistycznej moralności bruku. I dam głowę, że Koledzy nawet nie wiedzą, iż „mówią prozą”… Tyle, że już Molier obśmiał takie "pocieszne figury*
Szkoła Klaty (?) czyli samozadowolenie, brak samokrytycyzmu, bufonada i krótkowzroczność, oraz amatorskie politykowanie (proszę mi nie mówić o krytykowaniu, bo tego wymaga minimum zawodowej uczciwości i rozwoju, a reżyserów "głuchych" i nie reagujących no to, że gracie, co umiecie i lubicie w zawodowym teatrze dbającym o poziom pędzi się a nie wynagradza); trzeba od siebie wymagać!

Jeśli nie słuchacie uwag i wyłączacie zmysł krytyczny, to zostaje Wam tylko bycie celebrytami!

W Starym Teatrze grupie prominentnych aktorów udało się ewidentnie zmonopolizować opinię publiczną na swój temat, zarówno co do poziomu tego, co robią, jak i słuszności wygłaszanych ex katedra uwag o teatrze w ogóle... 
Wystarczy przypomnieć, że tworzone na ten użytek hierarchie są bardzo subiektywne, by nie powiedzieć, że konstruowane po kumotersku wśród osób zaprzyjaźnionych i wzajemnie się popierających a nie stających do uczciwej konkurencji!
Przecież do utylitarnie traktowanej Gildii Reżyserek i Reżyserów, skupiającej sam kwiat towarzystwa (adoracji wzajemnej) na przykład nie należy n i k t ze zgłoszonych przeze mnie dwudziestu pięciu artystek i artystów ze świata sztuk przedstawiających. Można? Można... Dlatego posługują się wykluczaniem zamiast wolnej konkurencji.
A WIĘC, ICH DZISIEJSZE DZIAŁANIE TO TYLKO NIEZDARNA PRÓBA ZACHOWANIA MONOPOLU.

Koledzy wzięli się do ciamajdowatego obalania rządu i wyszło, jak zawsze: „dupa do srania” mawiał o tym Kazimierz Dejmek.

Żadnej refleksji, co znaczą ich deklaracje o powrocie zaprzyjaźnionych reżyserów w sytuacji, gdy ministerialny organizator i fundator zadeklarował przeszło rok temu konieczność dokonania w teatrze z m i a n y . Naiwność? Zarozumiałość? Bufonada? Czy bezmyślne gadanie cudzym tekstem?

Przecież taka kontynuacja programowa i personalna - bez względu na nazwisko figuranta na stolcu - oznacza odstępstwo od aplikacji konkursowej i złamanie ustawy, więc pokazuje fikcyjność konkursu, tyle, że z przechwyceniem jego wyniku. Zatem zmusza ministra do wyrzucenia Mikosa i automatycznego rozwiązania Rady.  
Gratulacje koleżeństwo. Długo kombinowaliście, by puścić takiego bąka. Jeszcze będziemy się z Was śmiali.


PS
*) Pan Radosław był członkiem niesławnej Komisji konkursowej mającej za zadanie osadzić Mikosa. Walczył wtedy dzielnie o Janka - szacunek, bo był w mniejszości i działał jako związkowiec w zgodzie ze swym przekonaniem - choć przy okazji do głowy mu nie przyszło, że w przyrodzie są też inne barany i opcje; nie słuchał nikogo poza sobą.
Mnie o nic nie pytał, tylko mimochodem sypał wcześniejsze ustalenia powtarzanym: "bo pan nie jest z Krakowa, panie Jacku"... Jasne. Rozumiem.
Rzecz w tym, że wg ustawy nie miał prawa zasiadać, bo brał pensję od kandydata Klaty, więc nie był obiektywny... Twierdzę, że z powodów pozaartystycznych  nawet nie chciał rozumieć, że np. laureat Oskara Zbig Rybczyński pracuje, owszem, z aktorami, tylko pokazuje ich w innym języku, co - takie wyrażam przekonanie - jest artystycznie o wiele ciekawsze i dojrzalsze od Garbaczewskiego; że od artystów, z którymi jeszcze nie pracował ma szansę czegoś się nauczyć. Ale jak to było: przecież to są nasi przyjaciele... No, właśnie. To po co pytać?

"Protest (naszych) reżyserów straciłby sens"... Czy trzeba jaśniej wykładać ten układ? Przecież nie o zasady podnoszone przez Gildię i papugowane przez Krzyżowskiego tu chodzi, tylko o brutalne zawłaszczenie możliwości przydzielania (sobie) pracy. Darliśmy się o "demokracji", by mieć pełna władzę dla siebie (jak na ulicy i z za granicy). I minister ma na to pozwolić i zapłacić?!

Problem w tym, Panie Radku, że brak elementarnej ciekawości i otwartości w sztuce to śmierć dla artysty. No, dobrze: NOMENKLATURA...
I to jest prawdziwy problem Kolegów. Zbyt wygodne umoszczenie. Się! Tak, tak, kosztem innych, wystarczy sprawdzić, kto tam wchodzi na scenę, a kto grzeje ławkę rezerwowych. To są fakty, których nie przykryją złotouste zapewnienia. Trąci to obłudą i wpływa na stan (psychiczny) wątroby.
Widzieliśmy się, całkiem niedawno, prawda, i... mowa ciała: spierdalał Pan jak potłuczony! Pozdrawiam.

Komentarze

  1. Rzeczywiście porównania z metodami z poprzedniej epoki same się nasuwają.
    To z umysłowego lenistwa i lęku przed nieznanym, a jednocześnie przywiązania do czegoś - osób znajomych - co konserwuje układ. To śmierć dla twórczości i uparte powtarzanie, że "lakierowany kartofel" lepiej smakuje.
    Moralne i artystyczne samobójstwo!

    OdpowiedzUsuń
  2. @StaryTeatr @MKIDN_GOV_PL @DORZECZY PRZYPOMINAM, ŻE MAREK MIKOS NIE ZOSTAŁ NA POSADĘ W NST MIANOWANY, TYLKO RZEKOMO WYGRAŁ KONKURS, A WIĘC OBOWIĄZUJE GO ZGODNOŚĆ APLIKACJI Z TYM, CO DZIŚ NIEUDOLNIE PRZEDSTAWIA I ODSPRZEDAJE ZA SWOJĄ PENSJĘ!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Monia w Waginecie

Zwalniają? Znaczy będą przyjmować! Lejzorek Rosztwaniec                                                                                    Aferka ze Strzępka(mi) w Dramatycznym Teatrze w PKiN im. Józefa Stalina jest symptomatyczna dla naszego, przesiąkniętego obłudą i hipokryzją, teatralnego zamtuza. Zgodnie z modą i "tryndami" rządzi nimi w większości lewica, czysta jak Wisła przez nich gównem zaśmierdziała, a w tingel-tanglach, poziomem, na łopatkach ledwo, ledwo intelektualnie rzężąca... A przecież do przejęcia tej zasłużonej sceny potrzebna była "konkursowa" u s t a w k a, w której Monika Strzempka, za pośrednictwem Gazety Wyborczej zagrała va banque  poskarżywszy się na warunki, które ją - n i g d y nie kierującą instytucją artystyczną - autowały, co natychmiast, choć przed przesłuchaniami , spotkało się z publiczną deklaracją jurora-władzuchny: "pani Moniko, pani się nie martwi - pomyślimy..." Reszta była już nie tyle milczeniem, co politycznym zamac

gówno-burza w Pałacu im. Stalina

Niejaka Szpila rujnuje publicznie wizerunek Moni i tylko potwierdza znaną prawdę, że                                 r e w o l u c j a  p o ż e r a  w ł a s n e  d z i e c i  *                                                                                                          "Ogrom cierpienia psychicznego i emocjonalnego, którego doznał zespół aktorski w ostatnim czasie, jest tak dewastujący, że nie umiałabym oglądać tego spektaklu, zapominając o tym, co widziałam i przeżywałam wraz z zespołem przez ostatnie dni, uczestnicząc w próbach w teatrze. Odcinam się od rewolucji głoszonej przez Monikę Strzępkę powołującą się na mój tekst, bo w jej wydaniu ów Heksowy przewrót jest fejkiem. Tak jak cała głoszona przez nią rewolucja ".   Ustawka w T. Dramatycznym  kompromituje się zanim zaczęła na dobre zarabiać (Strzępka, co miesiąc 18,5 tyś). Mobbing, ideologiczny szantaż, wulgarność i zastraszanie aktorów to się okazał  p r a w d z i w y program ustawionej na posadę lewackiej

elyty stołeczne

Jacek Zembrzuski Administrator       Lis przed chwilą usunął film który udostępnił od Andrzeja Seweryna; dlaczego trzeba przypierdolić faszyście Kaczyńskiemu , Orbanowi  https://t.co/LYgsMXJZ9Z   pic.twitter.com/LYgsMXJZ9Z   https://twitter.com/ZaPLMun.../status/1664756736215904256... https://platform.twitter.com/widgets.js TWITTER.COM   ochujał ten kodziawerski b ł a z e n e k, kiedyś aktor